Direktlänk till inlägg 17 november 2009

Tråkiga nyheter att börja bloggandet med igen.

Av lillatequila - 17 november 2009 21:00

TeQuila, min lilla älskling är just nu på djursjukhuset Strömsholm och här sitter jag hemma i det stora huset. Utan någon söt hund som tassar omkring.


Bokade en tid hos veterinärerna här i stan. Fick en tid 11.00 kom dit med en alltid lika nervös hund. Hon tycker inte att besöka veterinären är speciellt kul. Mamma följde med, tycker inte att det är kul att vara hos veterinären ensam med TeQuila. Bättre med fyra öron som lyssnar än bara mina två. Vi fick vänta nästan en timma på att den trevliga och snälla veterinären kom och undersökte henne. Klämde och kännde ni vet. Sen fick vi vänta lite och sen var det dags för röntgen.


Hon tog tre bilder eftersom den första blev suddig. Sen blev det väntetid igen på rummet. När veterinären kom tillbaka så tyckte hon att TeQuila hade "gaser" i magen och att hon rekomenderade att vi åkte till strömsholm för ultraljud. Vilket vi sen gjorde...


Tror att vi var vid Strömsholm vid 15.00 taget någon gång. Eftersom hon hade kräkts så fick vi ta in henne till infektions avdelningen. Där fick vi vänta ett tag också, sen fick vi komma in. Farfar och Farmor var snälla och följde med men de väntade utanför. De började med att ställa frågor, självklart. Sammtidigt så var det en veterinär assistent eller en djursjukvårdare heter det som rakade hennes mage. Han råkade raka lite på hennes tutte så det började blöda lite. Sen så var det väntetid igen på att fara iväg mot ultraljudet.


Väl där så la de henne på rygg, matte fick hålla frambenen och huvudet. Jätte duktig är hon min lilla hund. Det var lite läskigt att se hennes insida på en skärm. Hon förklarade att när det blev som solstrålar på skärmen att det var gas eller något som skuggade ljuset om jag förstod det rätt. Hon gick iväg och hämtade en annan veterinär för att fastställa att det faktiskt var någonting som låg där. Sen fick vi gå tillbaka till rummet. Och vänta igen..


En ny veterinär igen som talade om att TeQuila skulle stanna kvar för att de skulle köra ner en kamera i halsen på henne på morgonen. Och att de förmodligen kunde ta ut föremålet genom munnen. Fy tusan vad jobbigt det var att skriva på de där papperna om att hon skulle bli inskriven och när djursjukvårdaren tog TeQuila och gev mig hennes halsband och koppel och gick iväg med henne. Dock ville hon inte det vilket gjorde det extremt jobbigt. Fy tusan, vägen hem var inte nådig och inte att vara hemma bland alla hennes saker heller...


Jag fortsätter blogga imorgon om det här.. Lite lite jobbigt. Hon är inte hemma än, förhoppningsvis imorgon om hon blivit bättre...


God natt min lilla hund som sover i en bur på djursjukhuset, med någon gnällande granne kanske. Saknar dig så vännen min. Önska att du var här hos mig just nu, saknar dig så otroligt mycket, det är så tomt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lillatequila - 10 februari 2011 20:58

Vet inte hur det är hos er men, tittar jag ut genom fönstret mitt så snöar det. Som det har gjort sen jag klev upp ur sängen klockan sju. Lämnade av TeQuila hos FoF runt nio för att sen åka vidare till jobbet. Så vad hon har gjort där är ett mysteriu...

Av lillatequila - 9 februari 2011 21:36

  Talgbollar är inte bara fågelmat utan TeQuila tackar inte nej till en (eller flera). Därför har matte ställt kompostgaller runt trädet där talgbollarna hänger. Smart drag annars får fåglarna ingen mat, vilket ger mig en sur hund istället. Fast bä...

Av lillatequila - 9 februari 2011 21:06

Här har ni henne min lilla "gris"      Vet inte riktigt om hon gillar hela bad processen. Försökte smita innan vi ens hade börjat. Så farligt är det inte, eller?      Ja, inte ser det ut som hon tycker det är paradiset på jorden direkt. ...

Av lillatequila - 14 januari 2011 22:03

Så istället för att förklara hur dåliga vi har varit på att blogga så säger vi såhär. Vi glömmer de dagarna, månaderna som vi "glömt" att skriva inlägg och startar på ny kula...   Med start imorgon för nu ska vi ut på en promenad sen så är det ...

Av lillatequila - 28 mars 2010 09:51

  Under två promenader med TeQuila har jag önskat att jag haft kameran med mig. Så ska försöka fröklara situationerna för er istället.   Kängruhopp: Hon har faktiskt inte gjort de så mycket den här vintern, det har mest varit att äta snö, köra ...

TeQuilas Dagar

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Skriv gärna en rad eller två

Fråga mig

0 besvarade frågor

From My Head and Heart

TeQuila, Fet, Tjock m.m.


Kärt barn har många, många namn och det mina damer och herrar har min hund också.

Ovido - Quiz & Flashcards