Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Då var vi tillbaka på rätt spår igen..

Av lillatequila - 16 februari 2010 22:40


NU ÄR VI TILLBAKA


Varför byta blogg när man har en som fungerar hur bra som helst.


Nytt om TeQuila:

1. vi letar efter en fin staff hane som passar bra till avel med TeQuila

2. "analyserar" och tränar hundmöten

3. vi ska börja lära oss lite flera trix

4. ska köpa ett dragsele och en släde (se om det är någonting som hon tycker om)

5. håret på magen från "strömsholm vistelsen" är nästan helt utväxt nu och förhoppningsvis har hon inte svalt flera kottar.


Nytt om bloggen:

1. det ska bli ännu flera bilder som kommer laddas upp. Alltid kul med bilder.

2. skrivas om allt möjligt inom "hundvärlden"


Lite kort om vad som snurrar i våran vardag just nu:

Har någon underbar människa här där vi bor som har plogat upp en väg på isen.

Det är så skönt att ta ett varv på sjön, speciellt eftersom man har uppsikt över hela sjön och kan ha hunden lös. Och om man har tur får hunden springa lös hela varvet runt. Helt underbart att låta mitt monster löpa fritt. Dock lite kyligt för tassarna men får hon upp farten så finns det inget som stoppar henne.


Fast en dag här nyligen stormade det som tusan på ena sidan av sjön och jag hade henne lös och hon hann så långt framför mig att hon inte hörde när jag ropade på henne. Och jag kunde se att hon blev rädd, det verkligen tjöt i vinden och hon ville helt klart raka vägen hem. Otränad som jag är hann till slut ikapp henne och det tog ett tag för henne att fatta att jag gick brevid henne igen. Sen blev det lä igen och då var allt frid och fröjd. Det vifftades på svansen och allt var toppen igen. Hon är en liten hare ibland min hund.


Började faktiskt att skriva ner alla våra hundmöten här om dagen. Så jag verkligen förstår hur hon beter sig och mot vilka hundar det är. Det är inte alls svårt att få henne lugn igen efter hennes högst två morr/skäll/gurglande (ja fråga mig inte vad hon gör). Men jag vill kunna lösa problemet innan hon kommer till hennes konstiga läten. Kunna få henne att strunta i den mötande hunden, även hur skällig, hoppig eller morrande den andra hunden är. Det är nog vårat mål.


Jag är mycket medveten om att jag själv måste lugna ner mig och ta hand om situationen. Hoppas verkligen att jag och TeQuila fixar det här. Det skulle vara så underbart att ha en mer stabil hund vid hundmöten.


Jag älskar min hund även för hennes brister men det betyder inte att vi eller jag blundar för bristerna. Vi ska kämpa på och förmodligen beta av dem,

 en efter en.


Just nu ligger hon här bredvid mig och snarkar lite lätt. Min underbara lilla hund.


Antar att det får bli mitt avslut för denna gång. Det kanske kan ses som en ny start, både på bloggen och som träning för mig och TeQuila.


Linda och TeQuila



 
 
Anna

Anna

16 februari 2010 23:45

Tack så jätte mkt :-)

http://rockylokeelvizlizzie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lillatequila - 10 februari 2011 20:58

Vet inte hur det är hos er men, tittar jag ut genom fönstret mitt så snöar det. Som det har gjort sen jag klev upp ur sängen klockan sju. Lämnade av TeQuila hos FoF runt nio för att sen åka vidare till jobbet. Så vad hon har gjort där är ett mysteriu...

Av lillatequila - 9 februari 2011 21:36

  Talgbollar är inte bara fågelmat utan TeQuila tackar inte nej till en (eller flera). Därför har matte ställt kompostgaller runt trädet där talgbollarna hänger. Smart drag annars får fåglarna ingen mat, vilket ger mig en sur hund istället. Fast bä...

Av lillatequila - 9 februari 2011 21:06

Här har ni henne min lilla "gris"      Vet inte riktigt om hon gillar hela bad processen. Försökte smita innan vi ens hade börjat. Så farligt är det inte, eller?      Ja, inte ser det ut som hon tycker det är paradiset på jorden direkt. ...

Av lillatequila - 14 januari 2011 22:03

Så istället för att förklara hur dåliga vi har varit på att blogga så säger vi såhär. Vi glömmer de dagarna, månaderna som vi "glömt" att skriva inlägg och startar på ny kula...   Med start imorgon för nu ska vi ut på en promenad sen så är det ...

Av lillatequila - 28 mars 2010 09:51

  Under två promenader med TeQuila har jag önskat att jag haft kameran med mig. Så ska försöka fröklara situationerna för er istället.   Kängruhopp: Hon har faktiskt inte gjort de så mycket den här vintern, det har mest varit att äta snö, köra ...

TeQuilas Dagar

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Skriv gärna en rad eller två

Fråga mig

0 besvarade frågor

From My Head and Heart

TeQuila, Fet, Tjock m.m.


Kärt barn har många, många namn och det mina damer och herrar har min hund också.

Ovido - Quiz & Flashcards