Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

Ett Sista Farväl Av Findus.

Av lillatequila - 23 mars 2010 22:20

Katten med klös i

Findus

6 juni 1998 - 23 mars 2010


Kommer att sakna det lilla vilddjuret. Tog farväl av honom igår, han låg i Mormors säng och spann som en tok när jag klappade honom. Han var en lömsk katt men han hade också sina fina stunder, i smyg då, när jag kelade med honom. En speciell och helt underbar katt, faktiskt.


Jag var med och hämtade honom, gav förslaget att han skulle heta just Findus. Varför det blev just Findus minns jag inte men varför jag gav det som förslag var därför att där jag bodde då fanns det en katt som hette Findus och de såg nästan identiska ut. Tror det var då runt hemkomsten som han far runt som ett oväder hemma hos Mormor och Morfar. Jag och min bror lekte med honom och Findus sprang som en tok fram och tillbaka, till slut hamnade han med huvudet i elementet. Det var alldeles för halt på golvet för att stanna så han slog sig lite i huvudet, men fortsatte som ingenting hade hänt.


I julgranen hamnade han också, han och Mosters dåvarande hund Dino. Båda var ganska unga i åldrarna då, om jag inte minns fel så var det Dinos första jul. Så han var inte så gammal. De busade och Findus och Dino hamnade i julgranen, bland alla klappar och julgranskulor. Det var nära att julgranen åkte i golvet.


TeQuila har haft sina stunder med Findus. De har nog aldrig tyckt om varandra men de har haft sina stunder de två också. Tror att Findus slog till TeQuila några gånger med tassarna, faktiskt aldrig med utdragna klor. Mer en varning och TeQuila lyssnade. Fast en jul (alltid jul) för inte så länge sen så blev det andra bullar, TeQuila fick nog sig en riktig snyting och sprang efter stackars katten och en lampa for i golvet. Säger då det, två riktiga monster, fast hunden min är nog värst.


Nu slipper han ha ont i alla fall, han gick på mediciner för struma (tror det heter så), sen så var hans leder inte i det bästa skicket. Han var ganska tunn, fast det var han oftast då vintern kom.


Du kommer alltid att finnas i våra hjärtan. Nu får du jaga hur många möss, fåglar, ekorrar och andra små djur som du vill. Inga gränser. TeQuila kommer att leta efter dig när vi kommer till Mormor och Morfar. Det kommer att ta ett tag för henne att inse att du inte finns där längre. Du kommer att vara saknad och finnas i våra minnen för alltid Findus.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lillatequila - 10 februari 2011 20:58

Vet inte hur det är hos er men, tittar jag ut genom fönstret mitt så snöar det. Som det har gjort sen jag klev upp ur sängen klockan sju. Lämnade av TeQuila hos FoF runt nio för att sen åka vidare till jobbet. Så vad hon har gjort där är ett mysteriu...

Av lillatequila - 9 februari 2011 21:36

  Talgbollar är inte bara fågelmat utan TeQuila tackar inte nej till en (eller flera). Därför har matte ställt kompostgaller runt trädet där talgbollarna hänger. Smart drag annars får fåglarna ingen mat, vilket ger mig en sur hund istället. Fast bä...

Av lillatequila - 9 februari 2011 21:06

Här har ni henne min lilla "gris"      Vet inte riktigt om hon gillar hela bad processen. Försökte smita innan vi ens hade börjat. Så farligt är det inte, eller?      Ja, inte ser det ut som hon tycker det är paradiset på jorden direkt. ...

Av lillatequila - 14 januari 2011 22:03

Så istället för att förklara hur dåliga vi har varit på att blogga så säger vi såhär. Vi glömmer de dagarna, månaderna som vi "glömt" att skriva inlägg och startar på ny kula...   Med start imorgon för nu ska vi ut på en promenad sen så är det ...

Av lillatequila - 28 mars 2010 09:51

  Under två promenader med TeQuila har jag önskat att jag haft kameran med mig. Så ska försöka fröklara situationerna för er istället.   Kängruhopp: Hon har faktiskt inte gjort de så mycket den här vintern, det har mest varit att äta snö, köra ...

TeQuilas Dagar

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Skriv gärna en rad eller två

Fråga mig

0 besvarade frågor

From My Head and Heart

TeQuila, Fet, Tjock m.m.


Kärt barn har många, många namn och det mina damer och herrar har min hund också.

Skapa flashcards