Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

En helgsemester och flexi-koppel...

Av lillatequila - 15 mars 2010 22:48

Börjar med ett fy skäms på matte: En knasig och halv trasig dator är ingen bra ursäkt har jag kommit fram till. Finns faktiskt en till dator här hemma som jag kan sätta mig vid och skriva lite. Dåligt av mig helt enkelt.


Skönt med lite värmade sol om dagarna i alla fall. Vi tog en semester hemifrån i helgen och sov hos FoF. Alltid lika trevligt och underbart avkopplande att komma till dem. Tog en timmas morgonpromenad, TeQuila ville efter ett rådjur, men det fick hon inte. Tog en stund för henne att förstå att hon inte fick. De där jaktinstinkterna sitter verkligen inpräntade i ryggmärgen.


På tal om rådjur så stötte vi nästan ihop med en för inte så länge sen. Försökte vara snäll och visslade så den skulle märka mig. TeQuila och jag var påväg rakt mot den stackaren. Efter många misslyckade försök till en vissling så märkte rådjuret oss och skuttade iväg och samtidigt som den hoppade in i skogen hörde jag ett "brakande" strax bredvid mig. Ja men titta där kom en älg också. Nog för jag är van att se djur men två stycken på så kort tid är mer än både TeQuila och jag kan ta. Men visst är de stora, älgarna alltså. Läskigt stora om man jämför med min lilla hund.


Och nu till något helt annat. Tänkte berätta att jag tror nog f*n att ett flexi-koppel är ett av det bästa investeringarna man kan göra som hundägare. Om man inte har möjlighet att ha hunden lös alltså. Det blir mer naturliga rörelser för hunden, de kan röra på sig på ett mer naturligt sätt än när man har de i vanligt koppel. Jag minns en tjej som frågade mig varför jag använde "kärring-koppel" till min hund. Vadå "kärring-koppel" ?! Min hund kan röra sig friare än med ett vanligt koppel och hon rör på sig mer också.


Fast en sak som jag själv kan störa mig på är när man inte "halar" in hunden exempelvis under möte, eller när man ska över vägen. Det är inte så smart. Jag har TeQuila som i vanligt koppel (när jag har flexi) under möten, med människor och med hundar. Mer kontroll och även om man har flexi så ska man ha kontroll över sin hund.


Ja vet inte varför jag började skriva om just det. Kan ha någonting att göra med att jag såg att vårat flexi-koppel börjar se lite sliten ut och det är nog dags att skaffa sig ett nytt. Så kom jag in på det.


Lovade mer bilder så får ta och lägga upp några imorgon. Lär bli några bilder på TeQuila då hon ligger och solar. Nu börjar den här måndagen lida mot sitt slut och det är nu tid att krypa ner i sängen och somna.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lillatequila - 10 februari 2011 20:58

Vet inte hur det är hos er men, tittar jag ut genom fönstret mitt så snöar det. Som det har gjort sen jag klev upp ur sängen klockan sju. Lämnade av TeQuila hos FoF runt nio för att sen åka vidare till jobbet. Så vad hon har gjort där är ett mysteriu...

Av lillatequila - 9 februari 2011 21:36

  Talgbollar är inte bara fågelmat utan TeQuila tackar inte nej till en (eller flera). Därför har matte ställt kompostgaller runt trädet där talgbollarna hänger. Smart drag annars får fåglarna ingen mat, vilket ger mig en sur hund istället. Fast bä...

Av lillatequila - 9 februari 2011 21:06

Här har ni henne min lilla "gris"      Vet inte riktigt om hon gillar hela bad processen. Försökte smita innan vi ens hade börjat. Så farligt är det inte, eller?      Ja, inte ser det ut som hon tycker det är paradiset på jorden direkt. ...

Av lillatequila - 14 januari 2011 22:03

Så istället för att förklara hur dåliga vi har varit på att blogga så säger vi såhär. Vi glömmer de dagarna, månaderna som vi "glömt" att skriva inlägg och startar på ny kula...   Med start imorgon för nu ska vi ut på en promenad sen så är det ...

Av lillatequila - 28 mars 2010 09:51

  Under två promenader med TeQuila har jag önskat att jag haft kameran med mig. Så ska försöka fröklara situationerna för er istället.   Kängruhopp: Hon har faktiskt inte gjort de så mycket den här vintern, det har mest varit att äta snö, köra ...

TeQuilas Dagar

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Skriv gärna en rad eller två

Fråga mig

0 besvarade frågor

From My Head and Heart

TeQuila, Fet, Tjock m.m.


Kärt barn har många, många namn och det mina damer och herrar har min hund också.

Ovido - Quiz & Flashcards