Direktlänk till inlägg 24 mars 2010

Ett stort plus till oss båda.

Av lillatequila - 24 mars 2010 13:11

Kom nyligen in från en timmas promenad runt sjön. Bjöd på lite fruktsallad när vi kom in ochTeQuila åt bara upp bananerna, lämnade resten åt fåglarna. Så omtänksamt av henne. Promenaden gick bra, stötte på fem hundar, tre på avstånd då.


Måste säga att jag är stolt över henne hon var jätte duktig och kunde nästan helt hälsa på collie hanen som bor här borta. Jag blev så otroligt glad över att det var en kunnig människa som förstår att vissa hundar behöver mer tid. Hon morrade lite men det gick över och sen så ville hon busa, sen morra hon och sen så böjde hon ner huvudet, sen hittade hon en pinne, sen skulle hon busa igen. Hon vet liksom inte hur man ska bete sig. Hoppas verkligen att hon får den chansen igen, att hälsa på honom. Verkar vara en lugn och sansad hund, alltså en bra hund för henne att hälsa på. Vill att hon ska kunna bli lugn bland hundarna här runt omkring och känna att hon inte behöver vara på sin vakt hela tiden. Men det kommer hon, behöver bara ge henne tid och träning. En lugnare matte skulle hon behöva också, men vi jobbar på det med.


Så en än gång måste jag skriva att jag är stolt över min lilla hund. Ibland måste man våga lite och det gjorde hon och jag idag. Plus till oss båda.


Nu blir det att värma sig lite med en filt runt sig och kanske läsa klart boken. Ett bra avslut på detta inlägg får bli...


Duktig hund!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lillatequila - 10 februari 2011 20:58

Vet inte hur det är hos er men, tittar jag ut genom fönstret mitt så snöar det. Som det har gjort sen jag klev upp ur sängen klockan sju. Lämnade av TeQuila hos FoF runt nio för att sen åka vidare till jobbet. Så vad hon har gjort där är ett mysteriu...

Av lillatequila - 9 februari 2011 21:36

  Talgbollar är inte bara fågelmat utan TeQuila tackar inte nej till en (eller flera). Därför har matte ställt kompostgaller runt trädet där talgbollarna hänger. Smart drag annars får fåglarna ingen mat, vilket ger mig en sur hund istället. Fast bä...

Av lillatequila - 9 februari 2011 21:06

Här har ni henne min lilla "gris"      Vet inte riktigt om hon gillar hela bad processen. Försökte smita innan vi ens hade börjat. Så farligt är det inte, eller?      Ja, inte ser det ut som hon tycker det är paradiset på jorden direkt. ...

Av lillatequila - 14 januari 2011 22:03

Så istället för att förklara hur dåliga vi har varit på att blogga så säger vi såhär. Vi glömmer de dagarna, månaderna som vi "glömt" att skriva inlägg och startar på ny kula...   Med start imorgon för nu ska vi ut på en promenad sen så är det ...

Av lillatequila - 28 mars 2010 09:51

  Under två promenader med TeQuila har jag önskat att jag haft kameran med mig. Så ska försöka fröklara situationerna för er istället.   Kängruhopp: Hon har faktiskt inte gjort de så mycket den här vintern, det har mest varit att äta snö, köra ...

TeQuilas Dagar

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Skriv gärna en rad eller två

Fråga mig

0 besvarade frågor

From My Head and Heart

TeQuila, Fet, Tjock m.m.


Kärt barn har många, många namn och det mina damer och herrar har min hund också.

Skapa flashcards