Direktlänk till inlägg 17 maj 2009

På Besök i Falun!

Av lillatequila - 17 maj 2009 14:28

Då var det Falun som fick ett hjärtligt besök av TeQuila!


Det var ett bra tag sen som hon åkte bil så här långt. Men tjockisen tycker ju om att åka bil så det var inga svårigheter med det. Och eftersom vi var ute i god tid så var vi framme en timma innan matchen började. Och att sitta stilla alldeles för länge är inte en så rolig sak. Som tur var så var det fint väder, trotts lite blåst så var det härligt i luften. Och vad gör inte lilla TeQuila om det är soligt, jo hon sitter och solar så klart.


Fast efter att ha åkt bil och setat stilla så blev det lite jobbigt, så hon tog sig en tupplur under bänken och låg där tills vi skulle åka hem igen. Det är skönt att komma undan solen och sova lite.


Det var ganska många som var och tittade på matchen och TeQuila tycker det är super kul att hålla koll på vad folk runt omkring henne gör. Det var faktiskt en snäll "tant" som hälsade på oss! Och tjockis kunde bara inte låta bli att hålla henne i handen med sina fina tänder och spraka henne lite. Typiskt henne att slänga sig på rygg och sparka ifrån sig den hon hälsar på, lite som en katt. Men det är alltid trevligt när någon hälsar på henne.



Det fanns tyvärr bara en annan hund som var där och tittade på matchen, en jätte fin husky tror jag att det var. Ja något åt det hållet, jätte fin teckning hade han. TeQuila brydde sig inte så mycket om den, vilket var bra. Ja tycker att hon börjar lugna ner sig lite, vilket kanske just idag berode på den långa resan, värmen och ansträngandet att sitta still hela tiden. När vi skulle ge oss av så kom den hunden förbi (fortfarande med ett ganska långt avstånd mellan dem) och losade i luften mot TeQuila. Vi gick förbi (en bit ifrån) utan att hon brydde sig alls, hon var nog glad över att vi skulle ge oss av. Fast vet inte om hon såg fram mot bilresan hem. Hon sov i stort sätt hela vägen hem och vaknade till liv när vi började närma oss hemmet. Det är ganska skönt att hon är så lugn när hon åker bil.


Det blev ett kort men varmt besök i Falun. Matchen slutade 11-0, det var tur för de att de vann anars hade det var tråkigt att åka såå långt.

 Grattis till vinsten, tyckte dock lite synd om hemma laget, en sån förlust måste ta lite på psyket.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lillatequila - 10 februari 2011 20:58

Vet inte hur det är hos er men, tittar jag ut genom fönstret mitt så snöar det. Som det har gjort sen jag klev upp ur sängen klockan sju. Lämnade av TeQuila hos FoF runt nio för att sen åka vidare till jobbet. Så vad hon har gjort där är ett mysteriu...

Av lillatequila - 9 februari 2011 21:36

  Talgbollar är inte bara fågelmat utan TeQuila tackar inte nej till en (eller flera). Därför har matte ställt kompostgaller runt trädet där talgbollarna hänger. Smart drag annars får fåglarna ingen mat, vilket ger mig en sur hund istället. Fast bä...

Av lillatequila - 9 februari 2011 21:06

Här har ni henne min lilla "gris"      Vet inte riktigt om hon gillar hela bad processen. Försökte smita innan vi ens hade börjat. Så farligt är det inte, eller?      Ja, inte ser det ut som hon tycker det är paradiset på jorden direkt. ...

Av lillatequila - 14 januari 2011 22:03

Så istället för att förklara hur dåliga vi har varit på att blogga så säger vi såhär. Vi glömmer de dagarna, månaderna som vi "glömt" att skriva inlägg och startar på ny kula...   Med start imorgon för nu ska vi ut på en promenad sen så är det ...

Av lillatequila - 28 mars 2010 09:51

  Under två promenader med TeQuila har jag önskat att jag haft kameran med mig. Så ska försöka fröklara situationerna för er istället.   Kängruhopp: Hon har faktiskt inte gjort de så mycket den här vintern, det har mest varit att äta snö, köra ...

TeQuilas Dagar

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2009 >>>

Skriv gärna en rad eller två

Fråga mig

0 besvarade frågor

From My Head and Heart

TeQuila, Fet, Tjock m.m.


Kärt barn har många, många namn och det mina damer och herrar har min hund också.

Ovido - Quiz & Flashcards